Součástí modulu Ceník je nástroj, který umožňuje nastavovat pro různé odběratele různé obchodní ceny a kategorie slev. Konkrétní cenu pro zákazníka lze nastavit některým z dále uvedených způsobů. U každého zákazníka lze kombinovat způsoby určení ceny a příznak výpočtu, nebo určení dané ceny je označeno u každého zákazníka v modulu ADRESÁŘ, jak je zmíněno dále.
Základní cena – určení základní ceny výrobku musí být prvním krokem při definování obchodních cen. Od základní ceny se následně pomocí slev odvozuje konečná prodejní cena pro jednotlivé zákazníky.
Kanálová cena výrobku – slouží k určení základního rozlišení prodejních cen výrobku pro jednotlivé odběratele. V základním ceníku je určeno 10 kanálových cen pro jednotlivé odběratele.
Kolekce – slouží především k určení speciální prodejní ceny pro určitou skupinu odběratelů. Kolekce se tvoří jako výčet vybraných výrobků, které mohou mít některé položky (název, číslo výrobku, čárový kód, ceny) nadefinovány jinak, než je tomu v základním ceníku. Ke každému odběrateli lze přiřadit v modulu ADRESÁŘ libovolnou kolekci. Této funkce se využívá zejména při dodávkách některým obchodním řetězcům, kterým se mohou dodávat pouze vybrané výrobky, nebo mají požadavek na vlastní názvy, čárové kódy apod.
Vzorce na dodacím listu – umožňují libovolné nastavení slev na dodacím listu pomocí vzorců. Vzorce jsou textové výrazy, ve kterých si lze snadno nadefinovat výpočet ceny výrobku podle téměř neomezených podmínek
Promoce – promoční akce je časově omezená prodejní akce určená pro skupinu odběratelů, během které platí u určitého seznamu výrobků jiné ceny (popř. i názvy výrobků, čárové kódy apod.), než jaké jsou nadefinovány v základním ceníku.
Ruční cena na dodacím listu – prostřednictvím uživatelských oprávnění můžeme obsluze povolit zadat prodejní cenu výrobku bez ohledu na automatický výpočet ceny při pořizování dodacího listu. Ruční cenou lze nabídnutou (vypočtenou cenu dle parametrů) snížit, ale i zvýšit.
Vzorce na faktuře – umožňují libovolné nastavení slev na faktuře pomocí vzorců. Slouží k nadefinování slev, které nelze vyjádřit pomocí vzorců pro dodací listy (např. výše slevy je závislá na celkové částce za fakturu atd.). Další možností jejich využití je, v případě, když odběratel nechce vyjádřit slevu na dodacích listech.
Doprovodné slevy – jsou to slevy, které dodavatel poskytuje odběrateli, ale které nejsou zahrnuty ani na dodacím listu, ani na faktuře. Tyto slevy jsou ve většině případů poskytovány formou dobropisu, který vystavuje dodavatel, nebo formou faktury, kterou vystavuje odběratel. Typickým příkladem doprovodné slevy je například faktura, kterou vystaví odběratel (např. obchodní řetězec) za tzv. zalistování výrobku. Doprovodné slevy se do IS MILSOFT zadávají ručně a vyhodnocují se v modulu STATISTIKA SLEV.
Jak je patrno z předchozího textu, možnosti určení a výpočtu ceny pro konkrétního zákazníka jsou v IS MILSOFT nesmírně široké. Pro dodavatele je ale velmi významné zjištění konečné ceny určené danému odběrateli, možnost zjištění „skladby“ konečné ceny a její porovnání s cenou nákupní nebo kalkulovanou pro zjištění skutečné obchodní marže za jednotlivé výrobky nebo pro zákazníky. Pro potřeby vyhodnocení je rovněž doplněna kategorie „doprovodných slev“, které sice pro výpočet ceny na faktuře nepotřebujeme, ale jsou nutné pro vyhodnocení konečné ceny.