|
Mobilní řešení
předkládané naší firmou umožňuje komplexní řešení vztahů se zákazníkem v oblasti
obchodu.
Prodejci, rozvozci, obchodní zástupci a další pracovníci, kteří zajišťují distribuci zboží zákazníkům tráví většinu času na cestách mimo centrálu firmy a tudíž i bez přímého přístupu k počítači a tím k datům centrálního informačního systému firmy. Přesto právě tito pracovníci potřebují pro svoji práci celou řadu informací o výrobcích a zákaznících se kterými právě jednají. Pokud má pracovník v terénu dostatek informací o aktuálních nabídkách, cenách, slevách, platební morálce zákazníka, co a za kolik prodal u zákazníka v minulosti atd.,
má toto vliv na dosahování lepších výsledků při prodeji.
Zároveň celá řada dat právě u zákazníka vzniká. Zaznamenání těchto dat přímo na místě u zákazníka v elektronické formě zajistí aktuálnost, správnost a rychlé předání dat do centrálního informačního systému k dalšímu zpracování a využití. Zvýší se rovněž rychlost a pružnost administrativního odbavení zákazníka přímo na prodejně a podstatně se omezí možnost vzniku administrativních chyb. V centrále je pak ušetřeno mnoho práce a času spojeného s nutností pořizovat dodací listy (popř. faktury), provádět opravy dodaného množství, vyřizování reklamací, vystavování dobropisů spojeného s jejich potvrzováním, kontrolou vybrané hotovosti od zákazníka apod.
Tímto se podstatně zvýší produktivita práce obchodního oddělení, ale i úroveň prodeje a spokojenost zákazníka s poskytovanými službami.
Veškerá činnost prodejce je současně zaznamenána a příslušný nadřízený pracovník má možnost po návratu prodejce z „denní zprávy“ zjistit které zákazníky prodejce navštívil, kdy návštěvu uskutečnil a s jakým prodejním úspěchem návštěva proběhla. Tím je možno kontrolovat efektivitu práce prodejců, kteří jsou většinu času mimo centrálu firmy.
K tomu, aby bylo možno využít výše uvedené efekty je nutno vybavit pracovníky v terénu příslušným mobilním zařízením, které umožňuje data pořizovat, ale i poskytovat informace prodejci a následně dalším pracovníkům.
Prodejce v kanceláři skladu předává a přebírá data z centrální databáze pomocí bezdrátové komunikace. Data z centrální databáze se ukládají na kartu mobilního zařízení.
Předkládané řešení plně spolupracuje s centrální databází základního informačního systému. Z něj čerpá adresář zákazníků, karty výrobků, ceny, slevy, platební morálku zákazníka, historie prodeje ….) a zároveň do databáze údaje poskytuje (dodací listy, faktury, pokladní doklady, skladové pohyby …)
Systém obsahuje podporu pro předávání dat přímo z terénu pomocí vzdáleného připojení na centrální databázi pomocí GPRS (tzn. bez fyzické přítomnosti příslušného prodejce v centrále). Využíváno je to zejména u sběru objednávek.
- Sběr objednávek a možnost jejich okamžitého odeslání z terénu
Do mobilního zařízení lze pořizovat objednávky přímo u zákazníka. Vytvořené objednávky se pak po připojení na centrální databázi přenesou do centrálního informačního systému a zde je provedeno jejich zpracování.
Objednávky je možno do centrální databáze přenášet vzdáleným přenosem přes GPRS modul přímo z terénu nebo až po návratu pracovníka na centrálu pomocí WIFI. Informace jsou tedy v centrální databázi k dispozici vždy, když jsou potřebné pro přípravu zboží k vykrytí objednávek.
Při pořizování objednávky je možné vidět historii prodeje konkrétního výrobku u daného zákazníka včetně cen.
Tento systém objednávek je možné použít i pro objednávání zboží samotným prodejcem, který prodává ambulantním způsobem. Prodejce musí mít v adresáři své vnitropodnikové OM. Na toto OM si prodejce sám pro sebe vystaví objednávku a tu odešle do centrálního systému.
Při pořizování vnitroobjednávky je možné použít návrhář objednávky, kde je zohledněn stav zásob na vozidle a průměrný prodej za zvolenou linku(y) z historie prodeje.
- Možnost kombinace prodeje na základě objednávek a ambulantního prodeje
Pomocí mobilního zařízení systém umožňuje prodej na základě předem vytvořených dokladů – objednávek (přijatých a zaznamenaných do centrálního systému „ručním“ zadáním z telefonické nebo faxové objednávky popř. přijatých pomocí EDI komunikace, nebo přijatých z mobilních zařízeních), které jsou vytvářeny v centrálním informačním systému, zde se netisknou a prodejce – dealer (řidič) tyto doklady pak přebere v elektronické podobě do mobilního zařízení. U zákazníka prodejce může provést opravy množství výrobků na již vytvořeném dodacím listě, doplnit výrobky, které prodejce prodává ze svého skladu na vozidle (ambulantně).
Kromě řešení prodeje na základě předem zaznamenaných objednávek systém umožňuje práci prodejce – dealera (řidiče) jako ambulantního prodejce tzn., že přímo u zákazníka umožní vytvořit příslušné doklady – dodací list (s následnou centrální fakturací), fakturu nebo doklad o prodeji za hotové.
Oba způsoby prodeje je možné vzájemně kombinovat.
- Možnost vystavení dodacího listu, daňového dokladu, pokladního dokladu
Po předání zboží prodejce vytiskne na tiskárně umístěné ve vozidle příslušné doklady – dodací list, fakturu nebo fakturu s výběrem peněz v hotovosti.
Při výběru peněz dochází k zaevidování vybrané hotovosti od zákazníků do pokladny řidiče a tuto hotovost je pak možno jednoduše předat do centrální pokladny.
Při tomto řešení prodeje má prodejce možnost operativně reagovat na potřeby zákazníka a zároveň veškeré vystavené doklady jsou již „čisté“, zákazníkem odsouhlasené, vystavené podle skutečnosti bez nutnosti dodatečného přepisování a oprav v centrále.
Použitím tohoto systému prodeje je mimo jiné značně snížena nutnost vystavování dobropisů a s tím spojené administrativní náročnosti (potvrzování přijetí dobropisu zákazníkem, evidence plateb, zápočty apod.). V případě potřeby může dobropis vytvořit prodejce přímo u zákazníka a ihned nechat potvrdit jeho předání.
- Systém tvorby cen a slev
Veškeré parametry prodeje jsou přebírány z centrální databáze. Je možné tak použít individuální ceníky jednotlivých zákazníků, promoce a akce apod. V případě, že prodejce má povoleno zasahovat do cen, může prodejce některé parametry (např. slevy, ceny, promoční akce, kolekce zákazníka apod.) uplatnit přímo u zákazníka na základě svého rozhodnutí.
Kromě toho je možno uplatnit např. slevy za hotovostní platbu
- Možnost nahlížet do evidence pohledávek a historie prodeje
Prodejce má rovněž přehled o platební morálce zákazníka. U jednotlivých zákazníků vidí přehled nezaplacených faktur a zákazník může být označen jako dlužník, splňuje-li kritéria „dlužníka“ nastavené v centrálním systému
Prodejce má možnost v mobilním zařízení vyvolat přehled v minulosti provedených dodávek zboží. Kdy byly provedené, co bylo prodáno, v jakém množství, za jakou cenu.

- Vedení skladu prodejce
Pomocí systému naskladnění a vyskladnění na sklad řidiče je možno vést evidenci skladu jednotlivých prodejců – řidičů přímo v příslušném mobilním zařízení. Prodejce si může v každém okamžiku zobrazit aktuální stav zásob na „svém“ skladě a zjistit množství konkrétního druhu zboží, které může zákazníkovi nabídnout (množství zboží nad rámec objednaného – rezervovaného zboží).

Informace o dispozičním množství výrobků v autě prodejce.
- Možnost využití čárových kódů
Naskladnění na auto nebo vyskladnění z auta u zákazníka je možno provádět „ručním“ zadáním příslušného množství zboží nebo pomocí sejmutí čárového kódu výrobku nebo kartonu. Prodej je tedy umožněn v kartonech nebo po jednotlivých výrobcích (popř. v kombinaci).
V případě, že čárový kód obsahuje údaje o šarži výrobku, datech spotřeby, přebírají se do systému i tyto údaje. Jinak je možno tyto údaje „ručně“ zaznamenat..

Ukázka tvorby nakládky – zadání výrobku s údaji o šarži.
V rámci dodávky kompletního řešení pro vás zajistíme :
- Analýzu řešení
Základem úspěchu pro budoucí funkční systém je provedení podrobné analýzy řešení a návrhu realizace. Od tohoto návrhu se odvíjí celá řada dalších činností (výběr a konfigurace zařízení, nastavení parametrů systému apod.).
Při návrhu řešení vám nabízíme naše dlouhodobé zkušenosti v této oblasti.
- Výběr vhodného zařízení pro vaše potřeby a podmínky, jeho konfiguraci včetně návrhu doplňků a periferií
Volba vhodného zařízení s optimálními parametry pro vaše potřeby není vždy jednoduchá a závisí na správném stanovení potřeb zákazníka. Zároveň je nutno maximálně zohlednit i možnost budoucího rozšíření parametrů zařízení s ohledem na rostoucí požadavky zákazníka. (Jedná se zejména o návrh příslušné robustnosti zařízení, ovládání zařízení, zařízení pro tisk, řešení způsobu nabíjení zařízení,řešení prostředků pro přenos dat, …)
- Řešení předkonfigurace zařízení
Systémová nastavení integrovaných zařízení (bluetooth, scanner …)
- Dodání aplikací pro mobilní prodej a jejich nastavení
Aplikace pro mobilní prodej budou dodány v konfiguraci a skladbě, která bude odpovídat vašim potřebám
- Instalace aplikací pro mobilní prodej a jeho vyladění na operační systém používaného mobilního zařízení
- Plná hardwarová a softwarová integrace mobilního zařízení s informačním systémem
Např.: Zajištění přenosů dat z mobilního zařízení do centrálního informačního systému a naopak - vzájemná bezpečná komunikace s centrálním informačním systémem.
- Jednotné ovládání zařízení
Možnost práce s jednotně ovládanou aplikací na různých technických zařízeních s daným operačním systémem.
- Zavedení systému a zaškolení obsluhy k celé problematice řešení mobilního prodeje na příslušných zařízeních
Tato fáze je velice důležitá pro následné úspěšné a správné využití systému. Součástí jsou samozřejmě uživatelské dokumentace k obsluze aplikací.
- Kompletní diagnostika zařízení a podpora při provozu
Vzhledem k tomu, že vám dodáváme jak technickou (hardwarovou) část tak část aplikační (software) včetně vzájemného propojení a provázání, jsme schopni vám následně v průběhu provozu, kdy se uvedené řešení stane nedílnou součástí vašeho informačního systému, poskytnout kvalitní konzultační a servisní služby a pomoc při řešení případných problémů za provozu.
Schéma toku dat (PC - Psion - Vozidlo)
|
|
|